A sodródó csúsztatásos vezetéstechnikát Kunimitsu Takahashi alkalmazta először az 1970-es években az All Japan Touring Car Championship versenyen. Ez szerzett neki néhány bajnokságot. A rajongók élvezték a látványt, a gumifüstöt. Keiichi Tsuchiya (más néven a Dorikin / Drift King) is ihletet talált Takahashi sodródási technikájában. Tsuchiya gyakorlásba kezdett a japán hegyi utakon, és gyorsan hírnevet szerzett magának a versenyzők között. 1987-ben, több népszerű autós magazin és tuning garázs megállapodtak abban, hogy videót készítenek Tsuchiya sodródó készségéről. A videó rövid idő alatt ismert lett, és megihletett sok szakmai vezetőt. 1988-ban az OPTION Autós Magazin alapítója és főszerkesztője Daijiro Inada segíti megszervezni az egyik első, kifejezetten sodródó technikára épülő eseményt az úgynevezett D1 Grand Prix-n. Tulajdonképpen innen számíthatjuk a hivatalos drift versenyek indulását.
Az egyik legkorábbi feljegyzett drift esemény Japánon kívül az 1993-ban tartott, a Willow Springs Raceway.
A Kalifornia állambeli Willow Springs beírta ezzel magát a drift történelemkönyvébe, hiszen kezdeményezésüknek köszönhetően
a drift azóta egy masszívan népszerű formája a motorsportnak Észak-Amerikában, Ausztráliában és Európában.
Nevezés a versenyekre A versenyen való részvételre feljogosító okmány a versenyengedély. Ennek két fajtája van, az alkalmi és az éves versenyengedély. Az alkalmi versenyengedély maga a nevezési lap, melynek kitöltésével és a sikeres gépátvétellel kapja meg a jogot a nevező a versenyzésre. A többi sportághoz hasonlóan a drift versenyeken is díjhoz kötött a nevezés. A nevezési lap kitöltése után meg kell felelnie a járműnek egy előzetes gépátvételi vizsgálaton, melyen a szövetség sportszakemberei megvizsgálják, hogy a jármű a biztonsági feltételeknek megfelel-e. Vizsgálják a futómű, kormányszerkezet állapotát, övek, akkumulátor rögzítettségét, gumik állapotát, stb. A sikeres gépátvételt követően a versenyző befizeti a nevezési díjat és már kezdheti is a versenyzést. Sikertelen gépátvétel esetén, csak a felmerült hiba kijavítása után kap engedélyt a versenyző a versenyzésre.
|