> Gyorsulási sportág

A sportágat (földön, vízen, levegőben) 2005-ben honosította a szövetség. A sportág legmagasabb szintű versenyrendszerét a Világbajnokságot, az International Hot Rod Association (IHRA) üzemelteti és rendezi meg minden évben. Az IHRA jegyzi be a mért idő (legjobb idők) és végsebesség kategóriánkénti világrekordjait is, melynek előírásai megkövetelik, hogy minden egyes csúcsot – legyen szó időcsúcsról vagy sebesség rekordról – egy, ugyanazon a versenyen elért, 1%-on belüli eredménnyel igazoljanak. Amennyiben a versenyző erre nem képes, a rekord nem válhat hivatalossá. A hazai legmagasabb szintű versenyrendszer a minden évben kiírásra kerülő Gyorsulási OB. Magyar Köztársaság Kupa, mely több fordulóból álló bajnoki sorozat. A szövetség minden évben közzé teszi az adott évben és kategóriában elért hazai idő és sebesség csúcsot. A bajnokság kategória bajnokai alkotják a sportág Nemzeti Válogatottját.  tovább........

> Drift sportág

A Drift sportágat 2011-ben honosította a szövetség. Nemzetközi szinten a World Drift Association (WDA) fogja össze a sportágat. A drift fogalom egy sodródó csúsztatáson alapuló vezetéstechnikát, és egy sportágat takar. A vezető szándékosan túlkormányozza a járművet, hogy a hátsó kerekek tapadását elveszítve haladjon a kanyarokban, mialatt tökéletesen uralja azt megtartva a magas tempót a kanyarokból kifelé. Folyamatos gázadagolással tartja kontroll alatt a jármű hátulját, és próbál minél gyorsabb maradni. Akkor driftel egy jármű, amikor a hátsó csúszási szög nagyobb az első csúszási szögnél a kanyar vágási csúcsán (apex - clipping point), az első kerék/kerekek ellenkező irányba mutatnak a kanyarodás ívétől, és a sofőr kontrollálja ezeket a faktorokat. Driftelni lehet bármilyen hátsókerék hajtású járművel, de a legelterjedtebb az autóval történő driftelés. tovább........

> Gymkhana sportág

A sportágat 2011-ben honosította a szövetség. A sportág neve - GYM*KHA*NA (Jim-kah-nuh): Ez a hindi szóból származó indiai kifejezés olyan sportot ír le, amelyben a résztvevők képességei, ügyessége számítanak, ha akadályokat, kihívásokat kell legyőzni. A versenyág ősatyja a Japán Autósszövetség. A gymkhana a kontrollról szól, hiszen csak a megfelelő vezetési tudás birtokában támadható a pályák sajátos vonalvezetése. E rajzolat általában megköveteli, hogy a versenyzők látványos technikákat mutassanak be, s a tudatnak, végtagoknak teljes harmóniában kell lenniük a géppel-pályával. Egy gymkhana rendezvény hasonlóan épül fel, mint egy labdarúgó bajnokság – egy-egy forduló több, két jármű közti futamból áll. A gymkhana versenyeken a teljesítendő feladatok pontozásra kerülnek, és a megszerzett pontok alapján kerülnek a versenyzők díjazásra. A versenyek minden esetben időmérővel, több különböző színű lámpával ellátott rajtberendezéssel kerülnek levezetésre. tovább........

> WCR sportág

A WCR sportág olyan versenyzést foglal magába, ahol a versenyzők egyedül, vagy „navigátor” segédletével mérik össze vezetési tudásukat, pszichikai és fizikai állóképességüket. A WCR versenyzést sokan hasonlítják a Rallyhoz, de felépítésében, szabályaiban attól jelentősen eltér. Ennél a versenyformánál nem az idő a legfontosabb tényező, mivel a teljesítésre váró szakaszokban feladat kihagyás, vagy rossz teljesítés esetén hibapontok gyűjthetők be, mely a verseny értékelésénél jelentős szempont.   tovább........

> Art Sprint sportág

Az AMTOSZ szervezet csatlakozásával az MGYSZ időszakosan felvállalta az AMTOSZ sportágában az országos sportági szövetségi feladatok ellátását addig, amíg az AMTOSZ szervezet úgy nem dönt, hogy az AMTOSZ a sportágai versenyrendszer üzemeltetését önállóan, az MGYSZ közreműködése nélkül folytatja tovább. Az Art Sprint sportág fő jellemzője, hogy kis és közepes átlagsebességű és a pályát ügyességi elemek tarkítják. Az ügyességi elemekkel (természetes és mesterséges) nehezített, adott speciál szakasz teljesítése végén, a célt követően egy adott zónában kötelező megállási feladatot kell végrehajtani. Az Art Sprint verseny célja, a versenyzők vezetési tudásának, feladat és helyzetmegoldó képességeinek, a jármű feletti uralmának, versenyfelkészültségük mértékének felmérése, fejlesztése, az utánpótlás nevelése.

 

> OffRoad sportág

Az OffRoad sportág egy olyan versenyforma, ahol különböző kategóriájú és osztályú járművek (beleértve: autók, teherautók, motorkerékpárok) versenyeznek természetes, vagy kiépített terepen. Az OffRoad verseny célja, a versenyzők vezetési tudásának, feladat és helyzetmegoldó képességeinek, a jármű feletti uralmának, versenyfelkészültségük mértékének felmérése. tovább........

> Knife Challenge sportág

A kés, mint vágóeszköz megjelenése sportként az 1980-as években elindult vágási bemutatókkal kezdődött, majd az egyre népszerűbb kötélvágási versenyek különféle feladatokkal bővültek és kialakult ez az új sportág. Ez a sportág is Amerikából indult hódító útjára. Itt alakult meg a nemzetközi szervezete is BladeSports International Inc. néven, amely keretet adott a biztonságos sportgyakorlásnak és kiírta a területi és nemzetközi versenyeket. Hazánkban az MGYSZ honosította a sportágat Knife Challenge néven. tovább........

> Roncsderby sportág

 Ez a sportág is Amerikából indult hódító útjára demolition derby név alatt. Itt alakult meg a nemzetközi szervezete is International Demolition Derby Association (IDDA) néven, amely keretet adott a biztonságos sportgyakorlásnak és kiírta a területi és nemzetközi versenyeket. Hazánkban a MORSZ honosította a sportágat roncsderby néven. 2020-ban a MORSZ csatlakozott sportágával együtt az MGYSZ-hez, így a továbbiakban az MGYSZ felügyeli a sportág szabályszerű működését és adja ki az Stv. 65. § (4) bekezdésben előírt hozzájárulást. tovább........