A WCR sportág olyan versenyzést foglal magába, ahol a versenyzők egyedül, vagy „navigátor” segédletével mérik össze vezetési tudásukat, pszichikai és fizikai állóképességüket. A WCR versenyzést sokan hasonlítják a Rallyhoz, de felépítésében, szabályaiban attól jelentősen eltér. Ennél a versenyformánál nem az idő a legfontosabb tényező, mivel a teljesítésre váró szakaszokban feladat kihagyás, vagy rossz teljesítés esetén hibapontok gyűjthetők be, mely a verseny értékelésénél jelentős szempont. Pálya adatok:
Szilárd burkolatú pálya: A pálya max hossza nem haladhatja meg a 7000 m-t. Szélessége páros indítás (szinkron pálya) esetén a gyorsulási szakasznál minimum 10 méter, a technikai szakaszokon minimum 3 méter. Földpálya: A pálya max hossza 600-2000 méter. Szélessége páros indítás (szinkron pálya) esetén a gyorsulási szakasznál minimum 10 méter, a technikai szakaszokon minimum 3 méter. Mindkét pálya esetén a versenyzőknek gyorsulási szakaszt, speciál és sprint szakaszt kell teljesíteniük. A pálya hosszától függően a gyorsulási szakaszt követően a sprint és speciál szakaszok váltva követik egymást, akár többször is. Szakaszok: Gyorsulási szakasz: A gyorsulási szakasz a rajtvonal és a rajttól számított 201 m közötti szakasz. E szakasznál fontos szempont a reakció idő és az első 60 láb megtételének ideje, melyek a verseny értékelésekor fontos szempontok. Speciál szakasz: A gyorsulási szakasz elhagyását követően technikás kanyarokkal tűzdelt sprint szakaszon keresztül jutnak a versenyzők a speciál (gymkhana) szakaszhoz . Ezen a szakaszon bójákkal, egyéb eszközökkel kijelölt pályát kell teljesíteniük a versenyzőknek (pl. 1 db bója megkerülése 360 fokban, szlalom a bóják közt, stb.). A szakasz max hossza 200 m. Sprint szakasz: A sprint (drift) szakasz a speciál szakaszokat összekötő pályarész. Ezek a pályarészek kanyarokkal, lassítókkal tűzdelt szakaszok, melynek célja a versenyzők nagy sebességnél történő pszichikai állóképességének és a jármű feletti uralmának felmérése. A szakasz max hossza 1,5 – 2 km. A WCR versenyek egyik legfőbb jellemzője, hogy a versenyautókba épített motoroknak nem kell típus azonosnak lenni, vagyis bármilyen karosszériába bármilyen motor építhető a szabályzat előírásainak betartása mellett. |